Update 09-10-2012 :: Sneakpreview.
Gezinsuitbreiding voor Xero-Racing. Vanaf volgende week hebben we niet alleen een nieuwe rijder maar ook een nieuwe circuitauto bij Xero-Racing. Op de foto zien jullie alvast de nieuwste aanwinst. Verdere info zal komend weekend op deze site verschijnen. Dan zal ook de nieuwe rijder zich voorstellen. Nog even geduld dus ;).
Update 07-10-2012;
Nieuwe sponsordeal voor Xero-Racing. Vandaag hebben we een nieuw sponsorovereenkomst kunnen sluiten met Auto & Motorservice Bruijns uit Deventer. Bij Auto & Motorservice Bruijns kunt u zoals de naam al zegt terecht voor reparatie, onderhoud aan uw motor en auto. Ook voor een APK keuring kunt u bij Auto & Motorservice Bruijns terecht.
Auto & Motorservice Bruijns
Emdenstraat 9B, Deventer
Telefoon; 0570 547 600
Email; autoenmotorservicebruijns@live.nl
Update 12-08-2012
Afgelopen vrijdag hebben we weer de nodige kilometers afgelegd op het mooie circuit van Zolder in Belgie. De eerste paar sessie,s gingen geweldig, de snelheid zat er weer goed in en we waren wederom รจรจn van de snelste in de toerwagenklasse. Het 2de deel van de dag ging het wat minder met de auto. Door het plotselinge uitvallen van de rembekrachtiging tijdens het aan remmen van de beruchte "ziekenhuisbocht" maakte ik een flink moment mee waarbij ik de auto met een behoorlijke snelheid ternauwernood uit de muur wist te houden. Zonder rembekrachtiging de ronden afwerken kan wel maar vergt een compleet andere tactiek en maakt het rijden erg zwaar. Close racing is dan eigenlijk niet meer mogelijk. Door het remprobleem kwam ik 2 ronden later weer in de problemen bij het aansnijden van de chicane in bocht 5. Tijdens dit uitstapje raakte de onderkant van de auto hard de betonnen "broodjes" die naast de chicane liggen. Door dit harde contact viel de stuurbekrachtiging uit en de rest van de stroomvoorziening ook en liep de motortemperatuur ineens hoog op. In de pits bleek dat de poulie van de multiriem iets geraakt had waardoor de riem kapot gelopen is, dat verklaarde dus al het technisch ongemak. Helaas betekende dat een einde aan een mooie dag op Zolder die net iets eerder afgelopen was dan de bedoeling was. Ondanks alles zijn we zeer positief huiswaarts gekeerd met de nodige extra nieuwe kennis om de auto nog verder te gaan verbeteren en nog sneller te krijgen. Volgende keer starten we niet meer in de Toerwagenklasse maar in de snellere Sportklasse.
Update 07-08-2012
A.S. vrijdag 10 augustus zijn we aanwezig op het circuit van Zolder in Belgie. Dan word er een trackday georganiseerd door Rensportschool Zandvoort.
Update 30-07-2012:
De trackday op het TT Circuit Assen op 28 augustus 2012 is door een aanpassing in de racekalender komen te vervallen.
De nieuwe datum en locatie is te vinden in de bijgewerkte agenda en onder "Race data"
Update 13-07-2012:
Deze maand helaas geen trackdays. Dit i.v.m. de grote evenementen die er op de verschillende circuits zijn deze maand.Op 28 augustus is de eerstvolgende weer en daar zullen we uiteraard aanwezig zijn.
Die dag rijden we op het TT Circuit in Assen. Sponsor Falco van Dooremolen van Vdia zal die dag ook aanwezig zijn om plaats te nemen in "The Hotseat" . Laten we hopen dat het weer die dag een stuk beter zal zijn als de afgelopen tijd. De auto is er in ieder geval weer klaar voor.
Update 29-05-2012:
Op zondag 27 mei tijdens het Pinksterweekend zijn we op het mooie Circuit Park Zandvoort geweest. Het was geweldig mooi weer en we hadden die dag ook 2 leuke gasten meegenomen naar het circuit. Er zouden die dag 5 sessie,s gereden worden.
De eerste 2 sessies met een gast aan boord gingen geweldig. Het was overigens de eerste keer met deze auto op dit circuit. Tijdens de derde sessie ging het helaas fout. Om nog onbekende reden braken de motorkapsluitingen. Dit gebeurde tussen de Tarzanbocht en de Gerlachbocht bij een snelheid van ongeveer 110km/pu. Het resultaat was een kapotte voorruit en motorkap. Inmiddels is de auto weer helemaal klaar voor de volgende racedag.